Tienerkerk

De Tienerkerk in Dalfsen wordt maandelijks gehouden en is er voor tieners die afscheid hebben genomen van de kindernevendienst en naar het voortgezet onderwijs gaan.
De tienerdienst is een kerkdienst afgestemd op de leeftijd van de tieners. De dienst start in de Overkant. We proberen een sfeer te creëren waarbij tieners zich plezierig voelen. Dit doen we door te starten in een kring, aangepaste muziek, frisdrank en iets lekkers tijdens het maken van opdrachten, maar vooral door de tieners serieus te nemen door in te gaan op onderwerpen die zij belangrijk vinden.
Vaste onderdelen van de dienst zijn het aansteken van de kaars, gebed, Bijbellezing en collecte voor een goed doel. Naar aanleiding van de Bijbellezing wordt er meestal een thema besproken. Vervolgens gaan we vaak in groepjes uiteen om bepaalde opdrachten, n.a.v. de Bijbellezing of het thema, te maken. Tenslotte gaan we naar de kerk om samen met de gemeente de zegen te ontvangen.
Tienerkerk Dalfsen is in De Overkant
Contactpersoon: Floris Meerveld

De Tienerkerk in Oudleusen is in De Wiekelaar. Jongere tieners vanaf de basisschoolleeftijd groep 7/8 zijn hier van harte welkom.
Contactpersoon: Marja Sluijer

Wanneer is er Tienerkerk?
Zie agenda